maanantai 26. elokuuta 2013

Salimörkö kaivautui sillan alta

Tuntuu siltä että nyt alkaa loksahtelemaan palikat paikoilleen. Kävin vaa´alla viime pe ja uudestaan eilen. Tulos oli -2kg valvotusta yöstä huolimatta. Mitään en ole muuttanut enkä keksi muuta syytä tähän kuin se että siihen valmennusprojektiin pääsy pudotti niin suuren stressitekijän pois että jotenkin voin vaan paremmin ihan siitä tiedosta että kohta voin lopettaa omat pähkäilyt kokonaisuudessaan. Vaikka tiedänkin paljon ruokavalioista ja treeneistä niin omat asiat ovat liian haastavia enkä ole onnistunut löytämään toista joka olisi samanlaisessa tilanteessa (painoa olisi saatava REILUSTI alas ja silti pitäisi pystyä treenaamaan paljon ja todella kovaa, ottaen huomioon pitkät palautumisajat ja tarvittavan kalorivajeen mutta kuitenkin riittävän ja sopivan syömisen).

Eilen olikin treenipäivä ja testasin "hupparitreeniä" josta on ollut puhetta koulutuskaverin kanssa. Alkuun siis 30min kuntopyörää huppari päällä niin että tuli mahdollisimman kuuma, perään mavetreeni  jonka korotukset meni jotenkin näin: 20x40kg, 10x90kg, 5x120kg, 5x120kg, 2x150kg, 2x150kg ja 1x160kg. Mave on mulle kyllä todella heikko (mave ei siis ollut ihan mave vaan polvenalta) mutta pakkohan sitä on jotain aloittaa. Vikojen sarjojen tauot oli niin pitkät että kävin välissä hölkkäämässä salia ympäri niin että sain kunnon hien pidettyä yllä. Loppuun vielä 30min kuntopyörää. Täytyy sanoa että en ole tuollaista treeniä ennen kokeillut mutta oli todella kivaa touhuta vain sen maven kanssa miettimättä muita juttuja.

Mavemörkö

Toistaiseksi tämän viikon suunnitelmat on aika selvät, ei yhtään työvuoroa, kolme ohjausta ja viikonlopuksi Satakuntaan miehen sukulaisiin ja katsomaan Merikarvian vahvin mies -kisoja. Kiva päästä vähän reissaamaan vaikka se tietää mulle paljon ajamista mutta Porissa on niin hyvä kalaravintola että ihan jo sen takia voisin ajella sinne. Valitettavasti näyttää siltä että yksi vuoden kohokohdista, Fitness expo jää väliin, yritän olla ajattelematta asiaa niin ei harmita niin kamalasti.

Omia treenejä en ole vielä suunnitellut tälle viikolle, tunnustelen  vähän miten lihakset tuntuu palautuvan, en halua niitä heti taas kamalaan kuntoon kun vihdoin pehmenivät. Tänään illalla vuorossa on kuitenkin venyttelyä, huomenna pyöräilyä ja jos keskiviikkona tuntuu hyvältä niin kokeilen seuraavan treenin salilla.


2 kommenttia:

  1. Heip! Täällä blogillesi uusi lukija, jossain vaiheessa varmaan kun vain aikaiseksi saan, aloitan ehkäpä myös oman blogin omasta painonpudotuksesta.. :)

    Sellaista ajattelin kysyä, jossain postauksessasi mainitsit "treenauttavasi"/ohjaavasi ihmisiä painonpudotuksessa, ymmärsinkö oikein? Jos ymmärsin, minkälaista maksua otat esim. neuvoista/ohjauksesta?

    Olen tällainen 20v. nuori nainen, lähtöpaino 124, pikkuhiljaa -30kg vuoden 2013 alusta lähtien, täysin omin neuvoin. Varsinaista lopputavoitetta ei ole, sitten kun peilikuva alkaa miellyttämään. Uskon että pääsen "tavoitteeseeni" omin avuin, on motivaatio ollut kovana koko ajan eikä takapakkia ole kertaakaan tullut. Mutta ei olisi haitaksi jos olisi joku ns. ulkopuolinen tsemppaamassa ja neuvomassa :)

    Ps. oot huippu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sultahan on lähtenyt tosi hienosti painoa! Onnittelut isosta ja hienosta työstä.

      Aloitan tammikuussa personal trainerin työt, tällähetkellä mulla on muutama ohjattava/valmennettava mutta varsinkin etänä homma on erittäin haastavaa ja mulla onkin vain yksi erityistapaus jota en tapaa livenä. Jos olet Lahden alueelta niin ota yhteyttä hallitse@gmail.com ja katsotaan mitä keksitään.

      Poista