sunnuntai 22. syyskuuta 2013

Eilen tuli lähdettyä hieman extempore sm-kisoihin, nimittäin highlandgames pari sm-kisat järjestettiin taas Leppävirralla. Moukarinheitti, kiventyöntö, painon pituusheitto, painon korkeusheitto ja hirrensyöksy ovat kyllä vieneet pienen paikan mun sydämestä, Kisoissa ei käytetä kovinkaan suuria painoja joten loukkaantumusia ei tarvitse pelätä ja kisojen jälkeen pystyy jatkamaan normaalia elämää ilman kummempia kolotuksia. Sitä voi siis ihan jokainen mennä kokeilemaan ilman että tarvitsee jännittää liikkuuko painot.
Viimevuonna kisoista lähti mukaan kultaa mutta tänävuonna voiton vei Anu Rytkönen ja Niina Jumppanen.
Omiin suorituksiin olin aika tyytyväinen, useampi tulos parani ja tein Anu Rytkösen kanssa suomenennätystuloksen painon korkeusheittoon. Ja tuloksien paranemisen ansiosta sain myös kilpailuiden paras nainen- palkinnon.

Kuva viime vuoden kisoista

Tänään vähän kuitenkin väsyttää, olin pe-la yön töissä ja sain 3 tuntia unta ennen kuin lähdimme ajamaan Leppävirralle kisojen jälkeen samoilla silmillä töihin yöksi. Onneksi oli todella kiireinen ilta joten pysyin kivasti skarppina.

Syömiset sujuu erittäin hyvin, tuota ruokavaliota on erittäin helppo noudattaa ja mun on ollut todella helppo kieltäytyä herkuista ja kaikesta "kielletystä" koska ei vain tee mieli mitään. Lapset kuitenkin halusivat että leivon joten piti testata paleomuffinsseja. En ole todellakaan mikään leipova äiti joten katselin erilaisia ohjeita ja lopulta tein omasta päästä mittaamatta ja lopputulos oli aivan ihana. Muffinsseihin tuli: kananmunaa, kookosjauhoja, soodaa, leivinjauhetta, kookosmaitoa, kookosöljyä, hunajaa (käytin steviaa mutta luulen että hunaja tekisi näistä vielä parempia), puolikkaaseen taikinasta laitoin mustikoita ja vadelmaa, toiseen puolikkaaseen mangososetta ja vadelmaa. Seuraavat teen luultavasti tänään, mantelijauhoihin ja suklaisena versiona.




Treeneistä vielä sen verran että kisojen takia yhdet jäivät väliin, toisaalta kisat toivat mulle lisätietoa siitä miten treenit todella vaikuttavat tuloksiin. Tällähetkellähän treeneissä on iso osa tukilihasten vahvistamista ja se todella vaikuttaa paljon kehonhallintaan, sellaiset lihakset joita en ole ennen tunnistanut/hallinnut ollenkaan ovat nyt selkeästi mukana hommissa ja tulokset paranevat sen myötä todella nopeaa tahtia, toki ruokavalion tuoma vireystilakin vaikuttaa tuloksiin ja niiden paranemiseen. varsinkin se että nyt pystyn keskittymään ja rauhoittumaan ennen suoritusta kun ennen se ei onnistunut. 

1 kommentti: