lauantai 15. syyskuuta 2012

Voimamieslajeja

Eilinen ei sitten mennytkään ihan suunnitelmien mukaan. Helsingin reissu peruuntui ja yllättäen tilalle tuli matka Hämeenlinaan kokeilemaan voimamieslajeja ja omia voimia. En uskaltanut syödä kunnon ruoka-annosta koko päivänä ettei vatsa kipeydy ja söin sitten todella pieniä annoksia pitkin päivää ja vatsa ei kipeytynyt.

Kokeiltavina lajeina mulla oli 57kilon tukinnosto (tietty lähdettiin pienemmästä ja tuohon päädyttiin) jossa tekniikka oli vaikein osio ja ne nostot jotka onnistuivat tekniikalta oikein olivatkin ihan kevyitä. Maastaveto oli ainoa ns normaali harjoitus, siinä en ollut kokeillut ennen yli 110kg painoja ja eilen sain 140kg ylös ja 150kg polviin asti, muistaakseni 180 kilolla harjoiteltiin sitten vain laskemista mutta mulla oli liian heikko selkä siihen. Seuraavaksi vuorossa oli farmarikävely 75kg kummassakin kädessä, 250 kilon traktorinpyörän pyöritys (tämä oli mun ehdoton suosikki enkä olis malttanut lopettaa). Merimieskävelyssä mulla oli liian heikko keskikroppa mutta sain sitäkin kanneltua sen verran että niska on pahan näköinen. Lopuksi kanniskeltiin 85 kilon säkkiä, muuten ihan mukava laji mutta syke nousee todella korkealle näin huonolla kunnolla. Tuolta voi käydä kurkkimassa eri lajeja ja niiden kuvauksia http://users.jyu.fi/~masavone/www/voimamiesurheilu/

Harkinnassa olisi voimamieskisat ensi keväänä jos paino on niissä lukemissa että kehtaan sen julkisesti ilmoittaa ja jos olen saanut selän ja keskikropan tarpeeksi hyvään kuntoon. Tietty se vaatisi joitakin muutoksia muutenkin treenissä mutta täytyy pohtia mitä sitä oikein haluaa ja mitä ei.

Treeneissä huomasi hyvin että muut olivat paitsi voimakkaampia myös paksunahkaisempia, tältä näyttää mun niska tänään. Tuon lisäksi ranteet ja rintakehä ovat ihan mustelmilla, peukalossa on haava, selkää kolottaa ja olo on vähän kuin nyrkkeilysäkillä.


Ilmeisesti sain eilen tarpeeksi purettua sellaista agressioenergiaa ja tänään aamulla pitikin aamupala saada jotenkin nätisti aseteltuna kun en tavallisesti kauheasti välitä että mistä kiposta sen vetää alas. Aamujuoma sisälsi näitä aineita: Vesi, mustikka, mansikan makuinen proteiinijauhe, maca, guarem. Nälkähän tuosta jäi ja nyt suunnittelen että mikä olisi sopiva välipala ennen lounasta.


Eilisen syömiset voisin myös kirjailla ylös. Kaloreita en edes uskalla laskea koska epäilen että mennään jossain tuhannen tietämillä. 

Aamupala: keitettyä riisiä noin 50g
Lounas: kaali,jauheliha, linssi porkkana yhteensä noin 150g
Välipala: Ruisleipä, kalakeitto noin 200g
Päivällinen Goodlife minttu-suklaa proteiinipatukka ja omena
Iltapala: Kaali jauheliha noin 200g

Tänään kokeilen samankaltaisia ruokia vähän isompina annoksina. Saa nähdä säästynkö vatsakivuilta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti