torstai 21. helmikuuta 2013

Fysioterapiaa ja kanalaumassa koikkimista

Meinasin pitää vapaapäivän tästä kirjoittelusta kunnes tajusin että mullahan on vallan kamalasti asiaa teille jotka sankoin joukoin käytte blogiani lukemassa.

Asia 1. JES! Juttelin eilen mun tulevan kirjanpitäjän kanssa ja aloittelin liiketoimintasuunnitelmaa, tänään fysioterapiakäynnillä kyselin mahdollisuuksista työskennellä kyseisellä salilla ja sain kuulla että se on vain sopimiskysymys. Toisaalta mua kyllä kiinnostais yksi toinenkin sali johon kaipaillaan lisävahvistusta pt kantaan. Noh nämä nyt ovat tällaisia alkukartoituksia aikaahan on oikeasti vaikka muille jakaa.

Sain kuulla fysioterapeutilta että mun kyykkytekniikka on täydellinen <3 Sain kyllä myös kuulla siitä kuinka mulla on hyvät lihakset ja liian huono peruskuntotaso HUPS (ei tullu kyllä yllätyksenä ja toistaiseksi asia vain naurattaa mua koska sehän kuulostaa ihan multa). Sain oikein hyvänoloisen treeniohjelman vahvistamaan tuota mun heikkoa koipea, nyt mulla onkin sitten mahdutettavana viikkoon kaksi erilaista jalkatreeniä+ kaksi muuta salitreeniä ja näiden siis pitäisi olla 20% mun viikottaisesta liikunnasta joten niiten päälle tulee kevyttä aerobista: 2xspinning, kuntonyrkkeily, kahvakuula, aerobic, pump ja venyttely. Kuka haluaa aloittaa lähtölaskennan siihen koska saan taas rytmihäiriöitä ja astmakohtauksia? No joo, luotan siihen että osaan rajoittaa ja keksin sopivan rytmin siihen mennessä kun ylikunto alkaa kolkuttelemaan ovella. Nyt vaan on KEVÄT ja käyn ihan ylikierroksilla.

Tänään liikuntavuorossa oli tosiaan kevyehkö jalkatreeni ja fit45 (=pompitaan musiikin tahdissa kanalaumassa). Tuolla jälkimmäisessä huomasin oudon uuden asian, hiki valui ihan kunnolla, en muista koska olisin hikoillut yhtä paljon ja kotimatkalla mietinkin syytä tuohon ja ainoa asia mikä on muuttunut on se että olen ottanut Kelp pillereitä päivittäin(http://luontainenterveys.fi/index.php/osa-alueet/painonhallinta/kelp/) En tiennyt koko aineesta mitään mutta äitini suositteli kokeilemaan ja kokeilin oikeastaan tietämättä aineesta sen tarkemmin muuta kuin että se on merilevää ja sisältää jodia. Varsinkin mahdollinen verenpaineennousu olisi todella hyvä "sivuvaikutus"  koska mulla meinaa verenpaineet olla aina aika matalalla.

Tänään on ollu hiukan haasteellista syödä koska olen ollut niin paljon liikenteessä mutta tällaiseksi äivä muodostui:

Lounas: Parsakaali, kukkakaali, porkkana, peruna, jauhelihakastike
Päivällinen: Seiti, valkokastike, kukkakaali/perunamuussi, itsetehty vaalea leipä
Iltapala: Mansikka, maitorahka, whey-80, smoothie mix, soijalesitiini, leipä

Pistänpä muuten listan tällä hetkellä käytössä olevista lisäravinteista

Aamu: b,c,d-vitamiinit, omega3, L-arginiini, kelp
Ilta: magnesium, soijalesitiini, calsium, sinkki, glutamiini, omega3

Noi ovat oikeastaan valikoituneet sellaisina joista koen olevan jotain hyötyä/vaikutusta. Pois on jäänyt ainakin probiootit. Tärkeimmät mulle noista on tällä hetkellä magnesium, soijalesitiini ja kelp (ainakin joista olen huomaavinani eniten vaikutusta)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti